Autovehiculele din Europa ar putea fi în curând echipate cu o tehnologie pentru a opri depășirea vitezei

O gamă de elemente de siguranță obligatorii pentru vehiculele noi, inclusiv tehnologia care ar putea limita viteza, vor fi introduse în Uniunea Europeană.

Într-un anunț făcut recent de Comisia Europeană – executivul UE – a declarat că instituțiile UE au ajuns la un acord politic provizoriu cu privire la noile măsuri. Acest acord este acum supus aprobării formale din partea Parlamentului European și a Consiliului, noile tehnologii urmând a fi introduse în 2022.

Printre regulile noi de siguranță propuse se numără și introducerea tehnologiei inteligente de asistență a vitezei sau ISA. Potrivit Consiliului European pentru Siguranța Transporturilor (ETSC), ISA utilizează tehnologii precum GPS, cartografierea digitală și camere de luat vederi pentru a oferi localizarea exactă a vehiculelo și informații privind limitele de viteză.

Sistemele ISA pot astfel “limita puterea motorului” pentru a opri șoferii să depășească limita de viteză. ETSC spune că recomandă tehnologiile ISA care pot fi temporar suprimate. Acest lucru înseamnă că șoferii ar putea, în scenariile cum ar fi depăsirea unui alt autovehicul, să suprascrie sistemul prin apăsarea completă a accelerației.

Sistemul obligatoriu ISA propus de Comisie nu ar încetini automat mașina, dar ar avertiza șoferul că acesta se deplasează peste limita legala a respectivului segment de drum.

Mai mulți producători de mașini oferă deja diferite iterații ale sistemului ISA pe mașinile lor.

Alte caracteristici de siguranță includ frânarea de urgență avansată, camere care ajută la mersul cu spatele și asistența pentru menținerea benzii de rulare. De asemenea, vehiculele vor furniza avertismente în cazul în care detectează că șoferul este somnoros sau distras și va folosi un fel de cutie neagră ca a avioanelor pentru a documenta accidentele.

“În fiecare an, 25000 de oameni își pierd viața pe drumurile noastre”, a declarat comisarul european Elzbieta Bienkowska.

“Marea majoritate a acestor accidente sunt cauzate de eroarea umană”, a adăugat aceasta. “Putem și trebuie să acționăm pentru a schimba acest lucru. Cu noile caracteristici avansate de siguranță care vor deveni obligatorii, putem avea același impact ca atunci când centurile de siguranță au fost introduse pentru prima dată.”

25000 de decese pe an pe drumurile din Europa

În fiecare an, 25 000 de oameni își pierd viața pe drumurile noastre”, a declarat comisarul european Elzbieta Bienkowska într-o declarație.

„Marea majoritate a acestor accidente sunt cauzate de eroarea umană”, a adăugat ea. „Putem și trebuie să acționăm pentru a schimba acest lucru. Cu noile caracteristici avansate de siguranță care vor deveni obligatorii, putem avea același impact ca atunci când centurile de siguranță au fost introduse pentru prima dată.”

Deja multe companii mari de automobile încearcă să introducă pe vehiculele lor tehnologii din ce în ce mai complexe și sofisticate legate de siguranță. Chiar săptămâna trecută, Volvo a anunțat că va instala camere și senzori pentru a detecta eventuale semne de intoxicare sau distragere a atenției în cazul șoferilor.

Compania a afirmat că tehnologia va fi utilizată pentru a monitoriza șoferii și, dacă va fi necesar, îi va permite autovehiculului să intervină dacă un șofer în stare de ebrietate, aflat sub influența unor substanțe interzise sau obosit nu răspunde la semnalele de avertizare emise de mașină și riscă astfel un accident care poate implica vătămări grave sau chiar decesul.

Măsurile pe care le poate lua mașina includ limitarea vitizei și încetinirea treptată, ca mai apoi să parcheze automat mașina într-un loc sigur. Instalarea acestei tehnologii va începe în anul 2020.

De asemenea, tot Volvo a anunțat că vor introduce o limită de 180 km/h pe toate mașinile lor începând cu același an 2020.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *