YouTube este cheia succesului pentru Google

YouTube a apărut ca un serviciu Google și o alternativă pentru televiziunea prin cablu pentru generația mai tânără de telespectatori ce sunt în căutarea de amuzament, știri și muzică pe telefoanele lor. Pe YouTube veți găsi cea mai diversificată gamă de filme disponibile dintre toate platformele existente în acest moment. Iar cu fiecare film adăugat pe YouTube de către utilizatori, profitul celor de la Google crește.

Într-un raport al celui de-al treilea trimestru, compania părinte a Google, Alphabet Inc, a declarat că au câștigat 5,1 miliarde $ sau 7,25 $ pe acțiune, acest lucru însemnând o creștere cu 27% față de aceeași perioadă a anului trecut. După scăderea comisioanelor cu publicitatea, veniturile au crescut cu 21%, până la suma de 18,3 miliarde $. Ambele cifre au depășit cu mult proiecțiile analiștilor.

Afacere inteligentă
YouTube deja s-a dovedit a fi una dintre cele mai bune pariuri pe care Google le-a făcut încă de când a cumpărat site-ul video pentru 1,76 miliarde $, cu un deceniu în urmă. În acel moment, YouTube însemna în mare parte clipuri video necizelate, filmate de amatori, clipuri piratate de la studiouri de film și de televiziune, care amenințau să îi dea în judecată. În Noiembrie 2006, când Google a decis să-i cumpere, YouTube avea o audiență internațională de 72 de milioane de telespectatori.

YouTube este cheia succesului pentru Google

De atunci, YouTube a evoluat foarte mult și a devenit mult mai „lustruit”. Mai ales atunci când au făcut pace cu marile studiouri de film, prin implementarea unui sistem de sreening automatizat care detectează conținutul piratat. Cei de la YouTube spun că au plătit mai mult de 2 miliarde $ studiourilor care au decis să își pună conținutul pe canalul de YouTube.

Între timp, publicul de pe YouTube a depășit 1 miliard de utilizatori, cu 80% mai mulți telespectatori din afara Statelor Unite. YouTube, de asemenea, se mândrește cu faptul că site-ul este accesat cel mai mult de persoane cu vârste cuprinse între 18-34 ani – generația „o mie de ani”. Acel segment al publicului YouTube este unul dintre principalele motive pentru care mai mult de jumătate din clipurile video sunt vizionate de pe dispozitivele mobile.

Alphabet Inc nu dezvăluie câti bani face pe YouTube anual, dar analistul RBC Capital, Mark Mahaney, estimează că veniturile anuale YouTube au ajuns acum la 10 miliarde $, în creștere cu până la 40% pe an. „Creșterea face YouTube să fie una dintre cele mai puternice active de pe Internet din prezent”, spune Mahaney.

Problema, din punctul de vedere al lui Olson, este faptul că YouTube a avut probleme să convingă studiourile de televiziune și film să acorde licențe mai multe pentru conținut, ceea ce ar fi ajutat YouTube să devină dominant pe partea de video așa cum este Google în căutări, mult mai rapid decât au făcut-o.

Trecând peste toate acestea, YouTube este în fața unui progres major, potrivit unui raport publicat la începutul acestei luni în The Wall Street Journal. Citând unele persoane anonime, ziarul spunea că cei de la Google au ajuns la un acord cu CBS pentru a include rețeaua sa într-un serviciu numit „Unplgged”, care va debuta pe YouTube anul viitor. Google este, de asemenea, în negocieri pentru drepturile Fox, ESPN și NBC, printre altele, spun cei de la Journal.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *